۲۲:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲۷
حرف های شیخ گرگیج ،هیچ مبنای علمی و فقهی نداشت

حرف های شیخ گرگیج ،هیچ مبنای علمی و فقهی نداشت

امام جمعه آمل در خطبه های نماز جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۲۶در خصوص هتک حرمت شیخ اهل سنت عنوان کرد:

توهینی که این شیخ اهل سنت نسبت به امام سجاد(ع)وسایر ائمه طاهرین(ع)داشته است یک نگاه کارشناسی وعلمی نبوده و نیست اما باید مراقب باشیم.امروز جامعه ی ما و جامعه ی بین المللی اسلامی نیاز به وحدت دارد.وقتی بیانات مفسر بزرگ قرآن کریم،حضرت علامه جوادی آملی را در حفظ وحدت مشاهده می کنیم، بیانگر عمق نگاه علمی و اجتماعی و وحدت بخشی به جامعه است.همه ی بزرگان این سخنان گرگیج را محکوم کردند.بنده خودم به مدت ۱۰ سال در استان گلستان بودم وبسیاری از علمای اهل سنت این استان را می شناسم،اما اینکه این روز ها چه شده که این شیخ آمده واین سخنان وحدت شکن رابیان نموده ،باید به صورت دقیق و عمیق بررسی کرد.باید دید که چه کسانی واز کجا وبا چه نیت و هدفی به او چنین خوراکی داده اند.بنده شناختی که از علمای اهل سنت گرگان و استان گلستان دارم به این شکل نیست، واتفاقا"بسیار محب وعاشق اهل بیت(ع)هستند.

اما ما به شدت محکوم می کنیم.

اصلا"در کتب اهل سنت وشیعه چنین مطلبی صحت ندارد.

این یک نوع کج فهمی است وخوراکی که دیگران می دهند. نسبت به حفظ وحدت مسلمین همان طوری که علما پیام دادند هست.مولوی گرگیج آمده عذرخواهی کرده اما متاسفانه این سخن از لسان وی گفته شده ولذا خیلی مواظبت می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه آمل افزود:

بحمد الله اعضای محترم ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن سال۱۳۶۰مردم آمل برنامه ریزی خوبی کرده اند که درآستانه مراسم امسال، خدمت مفسر قرآن کریم حضرت علامه جوادی آملی برسیم ومقرر شد که تاریخ دوم بهمن ماه۱۴۰۰با کسب تکلیف از محضر ایشان فعالیت های رسمی برای برگزاری این مراسم بزرگ کشوری آغاز گردد انشالله.

امام جمعه مقتدر و انقلابی شهر آمل ادامه داد:

حضرت آیت الله جوادی آملی بعد از اینکه پیام ستاد ششم بهمن آمل را دریافت کردند،سلام خودرا به مردم آمل اعلام داشتند و تعابیر بسیار مهمی را در خصوص این حماسه کم نظیرمردمی بیان کردند.این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه به ستاد برگزاری مراسم ششم بهمن آمل اعلام نمودند که پیامی را به همین مناسبت با حضور استاندار وجمعی از مسئولین استانی وشهرستانی صادر کنند.

امام جمعه آمل در ادامه خطبه دوم،خطاب به اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری اظهار داشتند:

مازبان مردم هستیم،ریاست محترم شورای اسلامی شهر آمل(جناب آقای حسن مجیدی کیا) انسانی متدین ومتقی هستند وماهم وظیفه داریم که خواسته های مردم را بیان کنیم،اولویت های شهر را بیان کنیم،ایشان به هرحال باید نظرات شهروندان و مسئولین را بشناسد ودعوت کردن ها هم باید بر یک مبنایی باشد که صورت بگیرد.آمل مهد علم ودانش است ،آمل مهد علما وبزرگان است،لذا از مسئولین شورای شهر و شهرداری آمل در خواست دارم که کارها وامورات را بر مبنای عقلانیت پیش ببرید،براین مبنا که در نهایت خروجی معقولی داشته باشد وما هم از شما حمایت می کنیم ودر خدمت همه ی شما خواهیم بود.

هم نماینده محترم مجلس،هم اداره اطلاعات،هم فرمانده نیروی انتظامی،هم فرماندار وهم فرمانده سپاه آمل باید همه دست به دست هم بدهیم وبا نماینده ی شهر در امورات مشورت کنید و نظر خواهی بکنید.

میشود با همدلی وهم افزایی کارهای بزرگی را برای شهر انجام داد.برای مثال همین جدولی که رو به روی پل دوازده چشمه(خیابان مهدیه)نصب کرده اند، اصلا"کار فنی واصولی نبوده وشهروندان از این اقدام رضایت چندانی ندارند.

یک جدول غیر اصولی روزی نصب می شود وروز دیگر همین جدول را تخریب می کنند،به هر حال این بیت المال است وما فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.بنده نیز خودم با مسئول پروژه شورای ترافیک شهر صحبت کردم وایشان به بنده گفتند که تنها ۶۰%برنامه های مادر این خصوص عملی شده است وبه همین دلیل مردم ازاینگونه جدول کشی ها وبرنامه ریزی هابعضا" رضایت ندارند.امروز کارحتما" باید علمی باشد.

ما پاکدستی وایمان و خدا باوری شما را قبول داریم، اما مشورت پذیری و برمبنای عقلانیت کار کردن را سرلوحه کارهایتان قرار دهید.

با روحیه انقلابی هر کاری را یکبار وبا کیفیت مطلوب به پایان برسانید.

در خصوص زباله هم می شود به راحتی مدیریت کرد،با مطالبه گری از پیمانکار و پیگیری جدی این مسائل مهم شهر را دنبال کنید.با نظر سنجی از مردم ،میزان رضایت مردم در همه ی ابعاد مختلف مدیریت شهری مشخص می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل درادامه تصریح کرد:

بنده در هفته ی گذشته از مسئولین محترم امنیتی ونظامی وانتطامی بابرگزاری جلسات متعدد درخواست داشتم واز همین تریبون پیامی را به ارازل واوباش می دهیم که دوران جولان دادن شما در شهر آمل به سر رسیده و ما شهر را برای شما ناامن خواهیم کرد.ما حامی آرامش شهروندان خودمان هستیم و حافظ نور چشمانمان هستیم.بنده از استاندار محترم مازندران تشکر می کنم که پیگیر این موضوع بودند و همچنین از نیروی انتظامی هم تشکر می کنم و انشالله اقدامات خوبی را در جهت جمع آوری ارازل و اوباش در آمل خواهند کرد.

امام جمعه آمل در ادامه خطبه دوم نماز جمعه خاطر نشان کرد:مسئله بعدی در خصوص تالار داران و خانه های عقد و برخی از رستوران ها وکافه های آنچنانی است که متاسفانه با ولنگاری اقدام به تکخوانی ورقاصی در ملا عام می کنند واین آثار مخرب را در فضای مجازی نیز منتشر می کنند که از انتشار چنین کلیپ هایی که عفت عمومی را به مخاطره میاندازد باید جلوگیری شود وگرنه آسیب های جدی را برای نسل جدید در پی دارد.

شما مردم حتما"به ما و مسئولین بگوئید و خبر دهید ونسبت به چنین موضوعات امنیت اخلاقی، عمومی وشرعی باید حساسیت خاصی وجود داشته باشد وما انجام خواهیم داد انشالله.

تعارف که نیست ،حریم خصوصی مردم متعلق به خود مردم است اما در ملا عام و در انظار عمومی همه باید به قانون عمل کنیم.

امام جمعه آمل در پایان بخش خطبه های نماز جمعه اشاره ای به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه داشتند وتاکید کردند:

یک عده می خواستند تفرقه اندازی کنند اما با بصیرت شهید مفتح(ره) فتنه ها خنثی شد.در این خصوص نیز برنامه هایی در دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی برگزار کرده ایم و این روند با قوت ادامه دار خواهد بود و انشالله برای شهر ومردم عزیز آمل خیر وبرکات خواهد داشت.

انشالله با همت بالای ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله رئیسی مشکلات معیشتی به تدریج رفع گردد و شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم