۱۳:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۲
حکایت بارش‌های پاییزی در مازندران/ گزارشی از خسارت نداشتیم

حکایت بارندگی‌ها و این روان‌آب‌ها که در زمان بارندگی مشکلاتی برای شهروندان به همراه دارد همچنان ادامه دارد و ولی ما شمالی‌ها چشم انتظار این بارش‌ها هستیم تا مازندران همچنان سبز بماند.

حکایت بارش‌های پاییزی در مازندران/ گزارشی از خسارت نداشتیم

پاییز که از راه می‌رسد بارش‌ها حالت دیگری به خود می‌گیرد که باتوجه به شرایط جغرافیایی مازندران بارندگی‌ها ممکن است موجب بروز خسارت شود.

باتوجه به هشدار هواشناسی و همچنین اندیشیده شدن تمهیدات لازم خوشبختانه خسارتی از بارش نداشتیم.

باتوجه به اخطاریه هواشناسی مبنی بر بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها تمامی امکانات برای کنترل و مقابله با سیلاب بسیج شد.

 

در این زمینه شرکت آب منطقه‌ای مازندران برای جلوگیری از هرگونه خسارت نسبت به انسداد تمامی سردهنه‌های زراعی در مسیر رودخانه‌ها و حضوردر مناطق احتمالی وقوع سیل حضور داشت و تمامی نیروها درحالت آماده‌باش بود.

بخشی از اقدامات در زمینه کنترل مدیریت سیلاب ازطریق سدها بوده که  به‌دلیل شدت بارش در حوزه آب‌ریز سد میجران، دریچه سد صبح امروز بازگشایی شد تا امکان مدیریت سیلاب احتمالی فراهم شود.

باتوجه به پیگیری خبرگزاری فارس از شرکت توزیع برق مازندران شاهد قطعی برق مقطعی از نوشهر تا رامسر بودیم که در همان ساعات اولیه وصل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: زمان باد و طوفان است باتوجه به اینکه  شبکه‌ها در معرض شرایط جوی و عوامل طبیعی قرار دارد امکان قطعی برق وجود دارد.

 

همچنین باران مشکلی برای پروازهای فرودگاه‌های مازندران ایجاد نکرد و پروازها برقرار است.

در تمامی جاده‌های مازندران نیز تردد برقرار است که لازم است رانندگان به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس توجه کنند.

رازجویان معاون امور عمرانی استاندار مازندران نیز درباره وضعیت خسارت براثر بارندگی در مازندران در گفت‌وگو با فارس، گفت: تا این لحظه گزارشی بروز خسارت در استان نداشتیم.

باران مدارس ابتدایی چالوس را تعطیل کرد

بارش شدید باران مدارس ابتدایی شهرستان چالوس را در نوبت صبح امروز تعطیل کرد.

 روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران در این زمینه اعلام کرد؛ مدارس ابتدایی نوبت صبح ( شهر و روستا ) چالوس امروز یک‌شنبه 21 مهرماه 98 به علت بارش باران و آب‌گرفتگی معابر تعطیل شده است.

به گزارش فارس، حکایت بارندگی‌ها و این روان‌آب‌ها که در زمان بارندگی مشکلاتی برای شهروندان به همراه دارد همچنان ادامه دارد و ولی ما شمالی‌ها چشم انتظار این بارش‌ها هستیم تا مازندران همچنان سبز بماند.