۲۰:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۴
زباله در آمل بحرانی شد/ وجود مافیای زباله

زباله در آمل بحرانی شد/ وجود مافیای زباله

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه مافیا در همه بخش‌های، کمر اقتصاد کشور را فلج کرده اند و در بحث زباله نیز مافیای زباله وجود دارد.


حاجی پور افزود: مافیای زباله یا همان طلای کثیف روزانه ده‌ها میلیارد تومان درآمد دارند و ما چاره‌ای جز ایستادگی درمقابل زیاده خواهی‌های آن‌ها نداریم.


نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور‌های صنعتی و در حال توسعه بهره برداری‌های مختلفی از زباله می‌کنند، ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات شهر‌های شمالی مدیریت پسماند است.


وی بیان کرد: شهرستان آمل بعد از دو دهه برای مدیریت پسماند هنوز به دنبال یافتن مکانی برای ایجاد کارخانه کمپوست یا زباله سوز هستند.

حاجی پور تصریح کرد: دو مکان پاساکش و سنگ چالک به لحاظ نزدیکی وفاصله کم با رودخانه هراز وانتقال شیرابه ونفوذ آن از لحاظ زیست محیطی و نزدیکی به جاده هراز و چهره نازیبایی که ایجاد می‌کرد، از مرحله انتخاب بعد از سال‌ها خارج شد.


نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی گفت: منطقه عمارت که زباله‌های شهرستان آمل در آن ریخته می‌شود چند سال است دیگر ظرفیت ندارد و سلامت مردم منطقه را تهدید می‌کند.


او وجود کوه زباله در عمارت آمل را موجب شرمندگی دانست و افزود: متأسفانه نگاه بین بخشی در شهرستان‌های همجوار، مخالفت مسئولان این شهرستان‌ها با ساخت کارخانه زباله سوز، جدی نبودن مدیریت ارشد استان و اداراتی که وظیفه مدیریت پسماند زباله را به عهده دارند سبب شده است زباله این شهرستان هرسال بحرانی‌تر شود.

حاجی پور اظهار کرد: اینکه کارشناسان برای ساخت کارخانه زباله سوز کدام شهرستان را مناسب دیدند و جانمایی کردند نباید برای مسئولان آن شهرستان خیلی مهم باشد، زیرا مدیریت زباله‌های همان شهر‌ها نیز به بحران و معظل تبدیل می‌شود.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مسئولان استان نیز در این مدت فقط حرف می‌زنند و مردم را مشغول می‌کنند.


وی با بیان اینکه مکان‌های مختلفی ازجمله منال، پاساکش، سنگ چالک و چند مکان دیگر برای مدیریت زباله شهرستان پیشنهاد شد، عنوان کرد: متأسفانه با سنگ اندازی ومخالفت‌های کوته فکرانه و سلیقه‌ای اصل داستان که مدیریت پسماند شهرستان بوده، به فراموشی سپرده شده است.


حاجی پور تاکید کرد: دو مکان پاساکش و سنگ چالک به خاطر نزدیکی با رودخانه هراز از نظر محیط زیستی از مرحله انتخاب خارج شده است و منطقه " منال" در حوزه استحفاظی آمل ونور بهترین گزینه برای ایجاد کارخانه زباله سوز و یا کمپوست است.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما به دنبال مالکیت منال نیستیم و نخواهیم بود و هدف اصلی حل بحران دفن زباله‌های شهر‌های آمل، نور، محمودآباد، فریدونکنار، چمستان و سرخرود است.

 

برگزیده