۱۹:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۸
ساری ۲۰۲۲ بهترین فرصت همکاری مازندران با ۱۰ کشور عضو اکو است

علی قاسمی مدیرکل دولت و امور مجامع شورای عالی استان های کشور روز سه شنبه با پروفسور سرور بختی رییس تاجیکستانی موسسه فرهنگی اکو در محل اکو درتهران دیدار و گفتگو کرد.

ساری ۲۰۲۲ بهترین فرصت همکاری مازندران با ۱۰ کشور عضو اکو است



قاسمی در این دیدار با اشاره به ظرفیت های اکو در موضوعات فرهنگی و تقویت مراودات اجتماعی و گردشگری بین مردم ۱۰ کشور عضو این موسسه گفت: اکو فرهنگی نقش بسیار مهم در تحکیم پیوستگی های فرهنگی و روابطی که ملت های منطقه را از مسیرهای اجتماعی و گردشگری به یکدیگر پیوند می دهد دارد.

قاسمی همچنین در این دیدار افزود:
پیشینه فرهنگی،هنری ،دینی و اداب و رسوم مردم عضو اکو بهترین فرصت برای تقویت همکاری در همه سطوح بین ملت ها و کشورهای عضو اکو است.

مدیرکل دولت و امو مجامع شورای عالی استان های کشور تصریح کرد:عمق بخشی این مناسبات از سطح دولت ها به سطح مردمی و نهادهای غیر دولتی می تواند به این همکاری های سرعت و تعمیق بخشد و دستاوردهای خوبی رو نصیب توسعه همکاری ها از جمله در حوزه اقتصادی و گردشگری سازد. 

قاسمی با تشکراز انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ گفت :ساری ۲۰۲۲ بهترین فرصت در جهت تقویت همکاری های مازندران با ۱۰ کشور عضو اکو است و از این فرصت می توان در جهت معرفی ظرفیت ها و شناساندن استان مازندران از جمله ظرفیت های گردشگری این استان به مردم کشورهای عضو اکو بهره گرفت.

پروفسور سرور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو نیز در این دیدار با تشکر از مقامات ایران و مسولان استان مازندران و با اشاره به سفر اخیر به ساری گفت:ساری ۲۰۲۲ به عنوان پایتخت گردشگری اکو یک رویداد منطقه ایی است واین حرکت می تواند دستاوردهای خوبی را برای استان مازندران رقم بزند.


وی در ادامه تصریح کرد: انتخاب ساری به عنوان پایتخت گرشگری اکو برای ۲۰۲۲ می تواند همکاری های مشترک ایران و کشورهای عضو اکو را تقویت سازد و ساری و ظرفیت های استان مازندران را بیشتر به کشورهای عضو اکو و جهان معرفی کند و درجهت جذب بیشتر گرشگران خارجی و درامد زایی برای مازندران نتیجه بخش باشد

 

برگزیده