۲۳:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران خبر داد: پنل مرکز نیکوکاری در مازندران راه اندازی شد/ راه اندازی امداد هوشمند یا امداد الکترونیک با 32 خدمت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران خبر داد: پنل مرکز نیکوکاری در مازندران راه اندازی شد/ راه اندازی امداد هوشمند یا امداد الکترونیک با 32 خدمت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خزر24/
حجت الاسلام والمسلمین عالیشاه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی بنا به دعوت خانه مطبوعات شهرستان آمل برای نشست خبری به این شهرستان سفر کرد در جمع خبرنگاران خانه مطبوعات این شهرستان از زحمات خبرنگاران که خبرها و اطلاعات روز را در خدمت مردم می‌گذارند تقدیر و تشکر کردند.

عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران در آغاز سخنان خود گفت:اهداف و سیاست‌های راهبردی کمیته امداد توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش خود می‌باشد که این کار توسط مجریان طرح اشتغال کمیته امداد که سالانه بیش از هشت هزار نفر وام اشتغال دریافت می کنند و همچنین خیرین عزیزی که برای سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت ثبت نام کردند که باعث دلگرمی و برکت کمیته امداد شده است.

عالیشاه با اشاره به معنویات امام در مورد کمیته امداد که آنرا مدد به کار،مدد به حیات و مدد به زندگی شرافتمندانه دانسته از همه خواسته تا دست در دست هم فقر استان را کاهش دهیم.

مدیر کل کمیته امداد امام مازندران با بیان اینکه؛ ما خادم مردم و خانواده های با شرافت تحت پوشش هستیم گفت:این را مدال افتخار برای خود 
می دانیم که کمیته امداد اولی ترین مکان برای صدقات است و این یعنی اعتماد بیشتر بین
کمیته امداد،خیرین شریف و مردم بزرگوار 
جهت کمک های بیشتر و خدمت رسانی بهتر 
به خانواده بزرگ و محترم کمیته امداد تا شرمنده این عزیزان نباشیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انسان متشکل از جسم و روح است و کمیته امداد در هر دو بعد ورود پیدا کرده در بخش روحی
با توانمند سازی در کارهای فرهنگی و آموزش 
و در بعد جسمی با سیر کردن شکم خانواده های تحت حمایت که این امر مهم و قابل تامل است،
با توجه به سطح فقر استان ۱۳ گروه غذایی
در ۷۸ نقطه استان برای سیر کردن شکم، 
یک خانواده تحت پوشش باید درآمدی معادل یک میلیون تومان داشته باشد، این کمیته برای یک نفر ۳۵۰،دونفر ۵۰۰، سه نفر۷۰۰تومان،چهار نفر ۹۰۰ تومان و پنج نفر به بالا مبلغ ۱۱۰۰۰۰۰ تومان مستمری در نظر گرفته که کمبودها در این بخش با حضور خیرین،صندوق های دکان و خیرات و کوران و مناسبت‌های مختلف جبران می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه‌های رمضان،محرم و صفر با اطعام دهی تحت عناوین اطعام مهدوی و
اطعام حسینی تعداد یک میلیون هشتصد هزار غذای گرم و یکصد و هفتاد هزار سبد معیشتی 
به ارزش ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان در بین مددجویان توزیع شد ضمن اینکه در دهه آخر صفر طرح نذرواره طرح سردار سلیمانی که ۱۵۰هزار سبد غذایی بین افراد تحت پوشش توزیع شد.

عالیشاه گفت:تعداد افراد تحت حمایت پوشش کمیته امداد در استان مازندران ۷۹ تا ۸۰ هزار خانوار هستند که از نظر نفری به ۱۴۰ الی ۱۵۰ هزار نفر می رسند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر دانش آموز،۲۷۰۰ یتیم، ۹۷۰۰ نفر طرح محسنین،۳۷۰۰ نفر بیماران لاعلاج هستند ضمنا تعداد ۱۳۰۰ واحد مسکن محرومین دردست اقدام داریم.

این مقام مسئول بیان داشت:جهت رفاه حال مددجویان و خانواده های تحت پوشش کمیته حضرت امام در بخش ایاب و ذهاب امداد هوشمند یا امداد الکترونیک راه اندازی شده که می تواند ۳۲ خدمت را خانواده های تحت پوشش ارائه دهد همچنین پنل مراکز نیکوکاری یکی دیگر از کارهای الکترونیکی این کمیته می باشد.

ایشان در ادامه تصریح کرد:اعتبار اشتغال در
کل استان مازندران ۴۴۰ میلیارد تومان است که تماما در خدمت خانواده های کمیته امداد که ۳۰ درصد آن در اختیار غیر مددجو و ۷۰ درصد آن در اختیار مددجو جهت طرح اشتغال قرار خواهد گرفت که خوشبختانه امسال بیش از ده هزار نفر باید از این طرح بهرهمند شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به سیاست کمیته امداد 
مبنی بر توانمند سازی خانواده های تحت پوشش به هر عضوی از این خانوار مبلغ ۱۰۰ میلیون وام بدون سود با پرداخت ماهیانه داده می شود که خوشبختانه بعضی از این خانواده با استفاده از این وام خود کار آفرین شدند.

مدیرکل کمیته امداد بیان کرد: برای رفع و از بین بردن مشکلات کارخانجات،گارگاهها و شرکتها در جذب کارگر یا کارمند از خانواده های کمیته امداد صد در صد بیمه تامین اجتماعی این افراد که به استخدام درآیند توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

عالیشاه مدیرکل کمیته امدادحضرت امام 
در بخش پایانی صحبتهای خود اظهار داشت:
معمولا اینطوری تبلیغ شده که به محض دریافت وام خوداشتغالی مددجویان از زیر چتر حمایت 
کمیته امداد خارج می شوند و مستمری شأن 
قطع می گردد که بنده با اطمینان کامل این موضوع را رد میکنم و ما در کمیته امداد حضرت امام مازندران می توانیم ۱۲ ماه تا ۱۸ ماه که این بسته تشویقی تو استان است را بعنوان حمایت خودادامه دهیم.