۱۴:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۳۰
وضعیت ساحل نور نیازمند ساماندهی است

نور - فرماندار نور از وضعیت ساحل شهرستان ابراز نارضاتی کرد و از شورای شهر و شهرداری خواست تا نسبت به ساماندهی آن اقدام کنند.

وضعیت ساحل نور نیازمند ساماندهی است

علی شادمان پیش ازظهر شنبه در جمع مسئولان شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هفته دفاع مقدس یادآور شهیدانی است که از همه چیز خود گذشتند و با پا نهادن در عرصه خدایی عزت، امنیت، افتخار و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردند.

شادمان گفت: بازگشایی ۸۰۰ متر اول از ادامه‌ی پروژه کمربندی نور به رویان بدون کمترین تنش و سوتفاهمی و با توافق با مالکین انجام شد.

این مسئول از اوج گرفتن کارهای عمرانی و زیرساختی در شهرستان نور خبر داد و اضافه کرد: آسفالت بیش از ۷ کیلومتر از مسیر واز ، همچنین آسفالت بیش از ۶ کیلومتر از مسیر کوهستانی سیاه سنگ که به واسطه سرما و فرسودگی آسفالت،عبور از آن سخت و صعب شده بود ، اجرای آسفالت بیش از ۴.۵ کیلومتر از روستای کلاونگاه و نیز ۲ کیلومتر از محور آلشرود، احداث پل روستای کلیک بخش بلده ، اجرای روشنایی و نورپردازی بیش از ۵ کیلومتر از ابتدای خط مرزی آمل و همچنین رفع معضل جدی آب رویان که لوله ۳۱۰ در هفته دولت به افتتاح رسید ؛ از جمله این اقدامات است.

فرماندار نور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به  آزادسازی ۴ کیلومتر از حریم  ساحل که در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود و همچنین آزادسازی یک کیلومتر از ساحل شهرک آکام شهر ایزدشهر با عرض ۳۰ متر که با دارا بودن بهترین نخل ها، چمن کاری ، نورپردازی ، ۳۰ هزار متر برای پارک ساحلی  تحویل شهرداری ایزدشهر شد ؛ تصریح کرد : بنا بر اعلام رسمی معاون عمرانی استانداری ، شهرستان نور ، رتبه  نخست را در آزادسازی سواحل را به خود اختصاص داده است .

وی افزود : برای آزادسازی سواحل یک ریال هم از جیب بیت المال هزینه نشده و نمی شود و معتقدم که روحیه حماسی و امام حسینی در مدیریت جهادی قابل تبلوراست که گاهی در میدان جنگ و شهادت و گاهی نیز در فضای خدمت نمود پیدا می کند.

شادمان با تاکید بر حمایت از سرمایه گذار گفت : برای کسی که پول می آورد و اشتغال ایجاد می کند ، مانع ایجاد نکنیم و با موانع بوروکراسی و سلیقه ای ، توسعه شهرستان را عقب نیندازیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: از شهرداران در جذب سرمایه گذار حمایت خواهم کرد و هر مسئول ناظری در شروع کار به مشکل برخورد کرد ، به ما رجوع کند تا با رعایت چارچوب ها، آموزه های فرهنگی، حق و حقوق مردم و دولت ، و دور کردن ترس ، نگرانی و ابهام ، سرمایه گذار را جذب کنیم چرا که با اعتبارات دولتی نمی توان اشتغال رضامندی را ایجاد کرد .

وی همچنین از وضعیت ساحل شهر نور ابراز نارضایتی کرد و از شهرداری و  شورای شهر نور خواستار اصلاح این وضعیت شد. شادمان همچنین با اشاره به لایروبی رودخانه هاو قدردانی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری ها گفت: لایروبی های انجام شده در چند سیل اخیر در رویان ، چمستان و ایزدشهر کمک بزرگی به ما کرد.

وی در ادامه خواستار شناسایی نقاط کور و لایروبی آنها شد تا از آبگرفتگی ها و وخسارتهای احتمالی جلوگیری به عمل آید.

برگزیده