۱۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۴
پایتخت ۶ ؛ از دیالوگ های فشل تا پلانهای کشدار بی معنی... کمدی تهوع آور تا باز بهم بخندیم

پایتخت ۶ ؛ از دیالوگ های فشل تا پلانهای کشدار بی معنی...  کمدی تهوع آور تا باز بهم بخندیم

همه چیز برای (گیشه)

همانطور که پیش بینی می شد پایتخت ۶ علیرغم همه انتقادات ساخته شد و باز هم خالی از محتوا و صرفا با اتکا به #لهجهساختگیمازنی سعی در خنداندن مخاطب دارد.به هیچ وجه متکر توانمندی #محسن_تنابنده نیستم ولی او و تیمش در این مجموعه تلویزیونی بیشتر یک کار #گیشه ای کردند که صرف خنداندن مردم به هر شکلی به کار خود ادامه می دهد.

 #رضا_رشیدپور در یک برنامه تلویزیونی به پایتخت چهار تاخت و آن را یک مجموعه بی هدف که حتی یکساعت سناریو آماده ندارد خواند و بشدت از عملکرد آن انتقاد کرده بود.

بعد از گذشت ۶ مجموعه هنوز بعضی کاراکترها مانند #سارا و #نیکا در پایین ترین سطح بازیگری هستند و بیشتر نقش حاشیه ای دارند.
این مجموعه هیچ پیام خاصی ندارد و هیچ ظرفیت خاصی از مازندران و مردم مازندران را نشان نمی دهد و بیشتر تصویری #تندخو و #عصبانی از مازندران نشان می دهد.

 اساسا فیلمنامه این مجموعه شبیه چسباندن چند طنز عوامانه به یکدیگر است که خروجی آن صرفا خنداندن لحطه ای مردم به سبک ترین شکل ممکن است.
کاری که شاید بسیاری از مردم عادی نیز می توانند در محافل خود انجام دهند.

واقعا نمیدانم چه بگویم ولی چرا مفاخر ادبی و تاریخ مازندران سکوت کرده اند و یا چرا تلاش نمی کنند این مجموعه #جلف بعد ۶ سری کمی به واقعیات مازندران بپردازند و کمی از ظرفیت های واقعی مازندران بگویند.
بهرحال روزهای قرنطینه است و بهترین بهانه برای توجیه دیدن این پلانهای کشدار بی معنی و دیالوگهای فشل که هیچوقت دستاوردی برای استان نداشت جز یک کمدی تهوع اور که هر بار به یک #قوم و #زبان گیر می دهد تا ما همیشه #بهم_بخندیم..

#احسانمحمدیپور

@khazar24