۲۲:۲۵ ۱۴۰۱/۹/۱۵
یک مازندرانی سرپرست پارک ملی علم و فناوری کشاورزی کشور شد:

محسن جهانشاهی به سمت "مشاور رئیس سازمان تات و سرپرست پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور" منصوب شد.

یک مازندرانی سرپرست پارک ملی علم و فناوری کشاورزی کشور شد:

 

وی استاد تمام پایه ۳۱ در حوزه نانو بیوتکنولوژی، عضو فهرست دانشمندان ۱% برتر جهان می باشد. ایشان علاوه بر دریافت جوایز علمی متعدد در سطح کشور، بر اساس اصل ۱۲۹ قانون اساسی موفق به دریافت نشان ملی پژوهش از هیات دولت نیز شده است.
وی صاحب تالیفات متعددی در حوزه تخصصی خود میباشد که از آن جمله میتوان به کتاب "نانو فناوری مولکولی و نانو فناوری زیستی" و کتاب "اقتصاد نانو" اشاره نمود.  
از جمله سوابق مدیریتی دکتر محسن جهانشاهی می توان به دبیری شورای ملی ایمنی زیستی کشور با حکم معاون اول رئیس جمهور، مدیر کل فناوریهای نوین سازمان حفاظت محیط زیست کشور، نماینده ایران در پروتکل بین المللی کارتاهینا (الحاقی به کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل)، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، مدیر مرکز قطب علمی فناوری نانو در آب کشور، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مازندران، رئیس شورای راهبردی مراکز رشد جامع مهارتی کشور، و دیگر مسئولیت ها در سپهر علم و فناوری و نوآوری اشاره نمود.

شایان ذکر است پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور دارای هیات امنای مستقل با عضویت وزیر محترم جهاد کشاورزی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و دیگر اعضای  موثر در سطح ملی بوده و مطابق با اساسنامه این پارک بالغ بر ۲۰ هزار هکتار اراضی مراکز تحقیقاتی در سطح ۳۱ استان بصورت پردیس و دهکده های فناوری و مزارع نوآوری در اختیار این سنترال پارک برای استقرار شرکتهای دانش بنیان قرار خواهد گفت.

همچنین سازمان موسس پارک دارای ۲۱ موسسه تحقیقاتی ملی شامل پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، موسسه سرم سازی واکسن رازی و دیگر موسسات ملی بوده و نیز بیش از ۳۶ مرکز تحقیقاتی استانی و ۳۱۴ ایستگاه تحقیقاتی در سراسر کشور ذیل سازمان تات با بیش از ۲ هزار هیات علمی فعالیت مینمایند. لازم به ذکر است در نهایت مطابق با اساسنامه پارک ملی کشاورزی و منابع طبیعی کشور حکم ریاست پارک توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی صادر خواهد شد.محسن جهانشاهی در حال حاضر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هست.

برگزیده