۲۰:۳۹ ۱۴۰۱/۴/۳
دادگستری شهرستان آمل یکی از حوزه‌های برتر قضایی در سطح استان مازندران شناخته شد.

دادگستری شهرستان آمل یکی از حوزه‌های برتر قضایی در سطح استان مازندران شناخته شد.


مهدی محمدی دادستان شهرستان آمل که بعنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته آمل در مصلی حضور یافت در گفتگو با خبرنگار خزر۲۴ اظهار داشت؛ ضمن عرض سلام و احترام خدمت مردم فهیم آمل، بنده هم به نوبه خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، هفته قوه قضاییه را خدمت همشهریان گرانقدر و همکاران محترم قضایی و اداری دادگستری شهرستان آمل تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

دادستان شهرستان آمل در ادامه بیان داشت؛ در سال ۱۴۰۱ ریاست قوه قضاییه اولویت های پانزده‌گانه قضایی را برای دادگستری های کل کشور ابلاغ و اعلام کردند که از جمله آن می توان به فراهم سازی زمینه های بهتر خدمات قضایی به مردم از سوی دستگاه قضا،اجرای کامل سند تحول قوه قضاییه ،تقلیل ورودی پرونده های به دادگستری ها،ایجاد و اصلاح قانون و انجام خدمات پیشگیرانه ،کوتاه کردن زمان رسیدگی اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری و .... میتوان بر شمرد.

مهدی محمدی گفت؛ دادگستری شهرستان آمل به دلیل افزایش سرعت و دقت در رسیدگی‌ها بعنوان یکی از حوزه‌های قضایی برتر در سطح مازندران شناخته شد،در حال حاضر کمترین زمان و نرخ رسیدگی به پرونده ها را در دادسرا و دادگاههای شهرستان آمل داریم.

دادستان آمل افزود؛ دفاتر خدمات قضایی در سطح شهرستان آمل راه اندازی شد که الحمدلله با تأسیس این دفاتر مراجعه حضوری مردم به دادگستری کمتر و کمتر شد.

مهدی محمدی در ادامه تصریح کرد؛ سامانه ابلاغ الکترونیک دستگاه قضایی راه اندازی شد که این امر باعث عدم مراجعه حضوری مامورین و ضابطین دستگاه قضا برای ابلاغ اوراق به درب منازل و حفظ آبروی افراد گردید.