۲۲:۴۰ ۱۴۰۱/۱۲/۳
رئیس دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی در همایش روز مهندس بیان کرد:

دانشجویان دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی پس از فارغ التحصیلی بعنوان تکنسین و نیروی پنجه ماهر کارآفرین خواهند شد.

رئیس دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی در همایش روز مهندس بیان کرد:

به گزارش محمد عزیزی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خزر۲۴ از شهرستان آمل؛ بمناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و پاسداشت روز مهندس آئین تجلیل از مهندسان با حضور سید ضیاءالدین کاظمی دینان مشاور ارشد ریاست سازمان نظام مهندسی کشور و معاون فنی و مهندسی مجلس،مسئولین شهرستانی،اعضای محترم کانون مهندسین شهرستان آمل و اساتید،کارکنان و دانشجویان این دانشکده برگزار گردید.

عباس رئیس پور رئیس دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی؛ در این مراسم ضمن خیرمقدم گویی و تبریک روز مهندس به جامعه مهندسین با اشاره به جایگاه مهم و رفیع دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت نیروی انسانی ماهر و تکنسین آچار بدست، طی سخنانی اظهار داشت؛ با توجه به اینکه رسالت و بنیان کار این دانشکده بر پایه آموزش علم همراه با عمل طراحی و پی ریزی شده است با وجود رشته های مهندسی در گروههای مکانیک،کامپیوتر،عمران،برق و سایر رشته های موجود این مرکز سهم و نقش بسزایی در پیشبرد اهداف صنعتی استان حتی کشور را در این حوزه مهم و حیاتی بعهده دارد.

رئیس دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی در ادامه افزود؛ ظرفیت و پتانسیل بالایی که در دانشکده فنی علامه حسن زاده هست و با وجود حدود ۳۹ هنرستان فنی و حرفه ای که در سطح شهرستان آمل دایر است از مسئولین شهرستانی،آموزش و پرورش خصوصا مدیران هنرستان ها و خانواده‌ها این انتظار می رود  که با وجود این بستر مناسب دانش آموزان و فرزندان خود را برای ادامه تحصیل و استفاده از امکانات بالقوه به سمت این دانشکده سوق دهند.

عباس رئیس پور با اشاره به اینکه؛ دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی بعد از یک دهه فعالیت، با تلاش و کوشش همه همکاران در همه حوزه ها، رشته های تحصیلی در این دانشکده از ۳ رشته به بیش از ۱۵ رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت؛ متأسفانه در این سالها دانشکده فنی علامه حسن زاده مظلوم و مورد بی مهری قرار گرفته است، چرا که قدمت ساختمان های آموزشی،کارگاهی و خوابگاه این مرکز به ۵۰ سال می رسد و تقریبا روبه فرسودگی است، برای بهینه سازی و بروز رسانی این مجموعه آموزشی فنی و حرفه ای نیازمند توجه و نگاه خاص مسئولین شهرستانی و استانی می باشد.

این مقام دانشگاهی در ادامه تصریح کرد؛ شهرستان آمل با استقرار بیش از ۴۸ درصد واحد‌های تولیدی،صنعتی و وجود شهرک های صنعتی از این حیث قطب صنعتی استان بشمار می رود و با توجه به رسالت این دانشکده که در حوزه‌های مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروهای ماهر و تکنسین پنجه ماهر فعال است بهترین جا برای در اختیار گرفتین این نیروی انسانی ماهر است.

سید ضیاءالدین کاظمی دینان مشاور ارشد ریاست سازمان نظام مهندسی کشور که بعنوان  مهمان و سخنران ویژه در این مراسم حضور داشت ضمن تبریک روز مهندس به خانواده بزرگ و معظم مهندسی کشور از جایگاه و منزلت دانشکده فنی و حرفه ای در تربیت نیروهای مهارت محور و مهندس در پیشرفت اعداف صنعتی استان و کشور سخنانی را ایراد کرد و در راستای تلاشهای گسترده آموزشی و صنعتی از ریاست،اساتید و کارکنان این دانشکده تقدیر و تشکر کرد.

در پایان مراسم نکو داشت روز مهندس؛ از اساتید برتر حوزه ارتباط با صنعت، دانشجویان برتر و مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده فنی علامه حسن زاده با اهدای جوایز و لوح تقدیر، تکریم و تجلیل بعمل آمد.