۱۶:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۶
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری آمل گفت: زمان تاسیس گرمخانه مشخص نیست / خیلی ها گفتند جمشید پناه احمدی نژادی است بهزیستی غالبا از پذیرش متکدیان ممانعت می کند

هاشم جمشید پناه رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری گفت: سرنوشت گرمخانه بستگی به سرپرست یا شهردار جدید دارد وی خبر از انتقال مسئولیت بنر های شهری از سازمان فضای سبز به این سازمان خبر داد و در پایان گفتگو نیز از خبرنگارانی که بدون گفتگو با این سازمان خبر میزنند و به فکر تخریب هستند گله کرد

زمان تاسیس گرمخانه مشخص نیست / خیلی ها گفتند جمشید پناه احمدی نژادی است

بعد از گفتگو با رئیس بهزیستی برای تکمیل گزارش متکدیان و کودکان کار حال نوبت به شهرداری و سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی این اداره که متصدی این امر می باشد رسید.

در ابتدای گفتگو با هاشم جمشید پناه رئیس سازمان، درباره گرمخانه سوال کردیم که در اینباره توضیح دادند: در زمان شهردار قبلی احمد امیرسلیمانی قرار بر این شد که در زمینی که در بلوار منفرد قرار دارد گرمخانه ای ساخته شود که البته هنوز بودجه ای برای آن تعریف نشده به همین خاطر ما پیشنهاد دادیم در صورتی که سازمان ما به اداره زندان آمل منتقل شد این مکان به گرمخانه تغییر کند. البته این حرف ها همه پیشنهاد بوده و هنوز قطعی نشده است و در این تایم باید منتظر بود و دید سرپرست فعلی یا شهردار جدید در اینباره چه تصمیمی میگیرند.

هاشم جمشید پناه با بیان اینکه گزارش قبلی شما رو مطالعه کردم نقدی بر مصاحبه رئیس بهزیستی داشت او با اشاره براینکه هر اداره وظیفه ای در این امر دارد و شهرداری هم مثل ادارات دیگر است گفت: ما وظیفه خود که جمع آوری متکدیان است را انجام میدهیم اما پذیرش افراد به عهده ما نیست و اگر این افراد به ارگان خاصی مثلا کمیته امداد و ... وابسته باشند آنها را به آنجا منتقل می کنیم اما داشتیم افرادی را که وابسته به اداره ای نبودند و با توجه به اینکه در جلسه فرمانداری پذیرش این افراد به عهده بهزیستی بوده، ما به آنجا منتقل کردیم اما این اداره از پذیرش افراد ممانعت و قبول نکرده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری گفت: من ادعا ندارم که ما در بحث متکدیان عالی عمل کرده ایم بالاخره سازمان تازه تاسیس است و اشتباهاتی نیز وجود دارد اما خب نسبت به سالهای گذشته اتفاقات خوبی در این رابطه افتاده است و عملکرد ما بهتر بوده است.

هاشم جمشید پناه درباره پول هایی که بعد از دستگیری از متکدیان نیز گرفته میشود گفت: این مبلغ بعد از انتقال متکدی در جلوی دوربین سازمان ما شماره میشود و بعد از مشورت در جلسه فرمانداری برای خانواده متکدیان لوازم مورد نیاز تهیه میشود. وی در جواب به اینکه آیا از درآمد روزانه این افراد اطلاع دارید گفت: خیر، اما داشتیم متکدی که بعد از دستگیری بیش از سیصد هزارتومان را جمع کرده بود. وی همچنین درباره فرهنگ سازی برای مردم در اینباره نیز توضیح داد: توسط همکاران ما در امور اجتماعی سازمان قرار بر این شده که پوستر هایی طراحی و بین مردم پخش شود، همچنین باتوجه به اینکه بنر های شهری از سازمان فضای سبز به اداره ما واگزار شده قرار است درباره موضوعات اجتماعی نیز بنر هایی طراحی و در سطح شهر به نمایش عموم گذاشته شود.

رئیس سازمان به موضوع حمل موادمخدر از طریق متکدیان نیز اشاره کرد و گفت: چند روز گذشته نوجوان سیزده ساله ای را همکاران ما دستگیر کردند که سابقه حمل مواد مخدر را نیز داشته است و حتی مورد تجاوز نیز قرار گرفته و هم اکنون در مرکز ما حضور دارد و هدف این است که برای اصلاح رفتار اجتماعی به ساری انتقال پیدا کند، متاسفانه بسیاری از متکدیان به ایدز نیز مبتلا هستند و باید هرچه زودتر برای کنترل این افراد کاری کرد وی همچنین ادامه داد: دو محله ای که آسیب پذیر شده و میتوان گفت محل زندگی بسیاری از متکدیان است رضوان 37 و امت آباد می باشد که باید وارد این محلات شد و از نزدیک جلوی این آسیب را گرفت که البته در امت آباد مرکز سرای محله افتتاح شده و بنده نیز برای بررسی مشکلات اجتماعی هفته ای یک روز در آن مرکز خواهم بود.

جمشید هاشم پناه درباره سازمان نیز توضیح داد و گفت: سازمان ما متولی هیچ امری نیست و عملکرد ما کاملا حمایتی می باشد، اگر ما متولی فرهنگ هستیم پس فرهنگ و ارشاد چیکاره است، اگر متولی ورزش هستیم اداره ورزش چه نقشی دارد؟ و همینطور نسبت به ادارات دیگر، ما فقط نقش حمایتی داریم و کسی نمی تواند بگوید که سازمان ما متولی امور است.

رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری در پایان گله ای نیز از خبرنگاران و فعالات مجازی داشت و در اینباره توضیح داد: برخی از خبرنگاران در ابتدای ورود بنده به این سازمان نقد هایی داشتند که ما هم گوش دادیم گفتند جمشید پناه احمدی نژادی است، مدیر نیست ولی ما بدون هیچ حاشیه ای به فعالیت خود ادامه دادیم و در حال حاضر عملکرد ما جوابی بر آن نقدها خواهد بود، اما یک خواهش دارم اگر خبرنگاری نقدی به بنده و سازمان دارد، حضورا تشریف بیاورد و گفتگو کند، یکطرفه ننویسد و هدف تخریب نباشد، بنده انتقاد ها را قبول دارم مطمئنا عملکرد سازمان ما بدون اشتباه نیست و ما این اتفاق را قبول داریم و برای تمامی خبرنگاران هم احترام قائل هستیم هر پایگاه خبری نقدی دارد بنده حاضر به گفتگو با آن هستم. 

امیررضا باقری / سردبیر پایگاه خبری خزر24