۱۳:۲۲ ۱۴۰۰/۷/۱۱
شور عاطفه ها در مدرسه طالب آملی برگزار شد.

شور عاطفه ها در مدرسه طالب آملی برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خزر24

مراسم شورعاطفه ها با هدف کمک به دانش اموزان کم برخوردار به همت آموزش و پرورش و کمیته امداد شهرستان با حضور علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان صبح امروز برگزار شد. 

فرماندار آمل در این مراسم بیان کرد:

هر برنامه فرهنگی هنری و هر برنامه ای مربوط به  آموزش و پرورش باشد با افتخار حضور پیدا میکنم

وی ادامه داد: در آمل و در فضایی تنفس می کنیم که عالم پرور و دانشمند پرور است یعنی بالاترین سرمایه بشری که آمل بخوبی آن را داراست و نمونه بارز آن را در ارتحال جانسوز علامه حسن زاده آملی دیدیم که جهانیان فهمیدند چه سرمایه عظیم انسانی در شهرستان آمل وجود داشته است،  بنده جا دارد  این فقدان بزرگ را مجددا به همگان تسلیت بگویم و امید دارم در ادامه از وجود ارزشمند علامه جوادی آملی بیشترین بهره ها را ببریم.

فرماندار آمل افزود: اگر فرایند تعلیم و تربیت نبود چه بسا چهره بزرگی مثل علامه حسن زاده را نداشتیم و این نشان از اهمیت بالای تعلیم و تربیت است و این اهمیت بر هیچ کسی پوشیده نیست فقط در فرهنگها و جوامع مختلف بر اساس نگاه ها و باورها  و بر اساس اهدافی که دارند شیوه و برنامه تعلیم و تربیت را تنظیم می کنند.

شریعت در ارتباط با اهمیت مقوله آموزش گفت:  آموزش و پرورش در گستره تاریخ زیربنای هرتوسعه و تحولی بوده است و عبور از اموزش و پرورش امکانپذیر نیست. اگر قرار است دچار تحول شویم و به پیشرفت و توسعه برسیم باید عقربه های حرکت دولت را بر مدار آموزش و پرورش تنظیم کنیم.

فرماندار آمل انفاق را عالی ترین نمود انسانیت دانست و گفت:کسی که به دیگران کمک می کند در درجه اول به خودش کمک میکند چون حال معنوی و احساس خوشایند حاصل از آن کمک زندگی ما را شیرین تر میکند. بنابراین اگر به کسی کمک کردیم در درجه اول خودمان را نجات داده ایم. میتوان این کمک گستره بیشتری پیدا کند و حتی به طبیعت و حیوانات کمک کنیم.

جانی که خداوند به هرمخلوق خود داده است ما حق نداریم آن را بگیریم و  این نوع نگاه موهبتی است که می تواند در چهارچوب نظام آموزش و پرورش به یک ادراک متقابل برسد

کمتر شهری مثل آمل وجود دارد که هم موقعیت بسیار عالی جغرافیایی داشته باشد هم سرمایه بی نظیر انسانی و کافی است به خودمان باور پیدا کنیم و نقاط ضعف را پوشش دهیم که نتیجش میشود همدلی و همراهی.

آمل در بستر تاریخ هیچگاه خالی از وجود بزرگان نبوده است و نخواهد بود و این بزرگترین سرمایه برای این شهر بزرگ و تاریخی است.