۰۱:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲۷
کشف 41 تن برنج قاچاق در بابل

فرمانده انتظامی مازندران از کشف 41 تن برنج خارجی قاچاق در شهرستان بابل خبر داد.

کشف 41 تن برنج قاچاق در بابل

سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع انواع برنج خارجی قاچاق توسط فردی در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی بابل، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل نگهداری کالای قاچاق توسط متهم شدند.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی ، ماموران با حضور نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، در بازدید از انباری متعلق به متهم 41 تن انواع برنج خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز واردات کشف کردند.

میرفیضی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بالغ بر 3 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار کرد: پس از تحویل برنج‌های مکشوفه به سازمان اموال تملیکی استان ، متهم نیز با تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به این که قاچاق کالا تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا است، ادامه داد: هدف پنهان قاچاق رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی است.

میرفیضی پدیده قاچاق را ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه‌ریزی‌های ملی برای رشد و بالندگی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی ، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالا نیز اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است، از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه با نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هرگونه مسائل امنیتی همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند./ فارس